Asuka II

ASUKA II – IMO: 8806204

Hoveddata

Billede
IMO
8806204
MMSI
432545000
ENI
Kaldesignal
7JBI
Signalflag (kaldesignal)
Hjemhavn
Yokohama
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1990
Byggepris
$200 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
Kendings-bogstaver
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
211,68meter
Længde imellem perpendikulær
205meter
LOA
240,96meter
Længde incl. klapper
0
Længde SOLAS
0
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
29,6meter
Bredde Ext.
29,6meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Skrog højde
0
Dybgang
8,022meter
Dybgang design
7,5meter
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybgang is klasse
0
Dybgang for min
0
Dybgang for max
0
Dybgang midtskibs min.
0
Dybgang midtskibs max.
0
Dybgang agter min
0
Dybgang agter max
0
Dybde
13,02meter
Dybde til hoveddæk
19,25meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til top dæk
0
Dybde til passager landgang
13,02meter.
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Load line længde
0
Load line Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
2.516mm.
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Rise of Floor
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
0
Længde på vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Skrog seperation
0
Dimensionstal
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. Nagasaki Shipyard & Machinery Works, Nagasaki, Japan
Skrog nr.
2100
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Dobbeltbund
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Skrog beskrivelse
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Lugetype
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Bro
Vinduer
Døre
Kahytter
Magrodome
MacGregor-Navire (Kayaba)
Luger
Rør
Maling
Kabler
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse

4 stk. 8-cylindret MAN Mitsubishi diesel elektrisk, 8642 kW

Effekt
34.568KW
BHP
44.600BHP
rpm
400
Boring
0
Slaglængde
0
Middel effektivt tryk
0
Stempel hastighed
0
Hjælpe-maskineri

1 stk. Wärtsilä Vaasa diesel, 3236 kW, 720 rpm

Batterier
Design Max Hastighed
22knob
Trial Speed
23,24knob
Servicefart
22knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Mitsubishi KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
0
Propel RPM
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
Lips
Bovproller Effekt
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel Effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. Sperry finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer

4 stk. ABB dieselgenerator
1 stk. ABB hjælpegenerator diesel, 3000 kW, 720 rpm

Strøm-spænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
2 stk. ABB, 12000 kW, 132 rpm
Kedler
Kedler Type
Starter type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Integreret fremdrift
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Forbrændingsanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

NYK CRUISES CO LTD, Tokyo, Japan

Rederi IMO
1902385
Ejer

NYK CRUISES CO LTD, Tokyo, Japan

Ejer IMO
1902385
ISM Manager

NYK CRUISES CO LTD, Tokyo, Japan

ISM IMO
1902385
Klassen leveret
20. februar 2006
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
909851
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
TL Register number
Note: classification
Lloyds Register +100A1 "Passenger Ship", +LMC
P&I Forsikrings selskab
UK P&I Club
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Bruttotonnage
50.444tons
Nettotonnage
20.536tons
Bruttoregister-ton
0
Nettoregister-ton
0
Dødvægt
7.324tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Note containere
Udholdenhed
Pæletræk
0
Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Kassetter
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Person Kapacitet

Person kapacitet
Besætning
545
Besætning fordeling
Passagerer
960PAX
Passagerer sommer
Passagerer vinter
Passagerer oceangående
Passagerer kystfart
Passagerer havnefart
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
1:1,76
Elever
Dæk
8
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
480
Dæk med kahytter
8
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
AntalKahytKapacitet
4Crystal Penthouses *8 PAX
26Penthouse Suites*52 PAX
32Deluxe Staterooms*64 PAX
198Twin Staterooms*396 PAX
201Twin Stateroom402 PAX
19Inside Twin Staterooms38 PAX
* med balkon
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Note Person Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
SalonKapacitet
Vista Observation lounge114 PAX
Palm Court Wintergarden136 PAX
VIP / Conference Room16 PAX
Kyoto Japanese Restaurant80 PAX
Prego Italien Restaurant60 PAX
Lido116 PAX
Galaxy lounge525 PAX
Hollywood Theatre270 PAX
The Bistro51 PAX
Stars Piano Bar42 PAX
Card Room28 PAX
Club 2100288 PAX
Centery Lounge42 PAX
Avenue Saloon86 PAX
Libary9 PAX
Crystal Dining Room600 PAX
Health Spa med aerobic instruktion
Caesars Palace i Sea Casino
Golf Simulator
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
2
Swimming pool
2 stk. udendørs
Spabad
Jacuzzi
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Tidligere Passager Faciliteter
Note forbrug

Indretning

Indretnings-arkitekt

Hoveddesigner: Arkitektkontoret Robert Tillberg AB, Sverige

Designer:
Fletcher Design, Storbritannien.
Mogens Hammer, Danmark.
Studio Garroni, Italien.
BPW, Storbritannien.

Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Stole
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Laminat
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Væg panel
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
2.710m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
2.827m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
320m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
2.160m3
Frisk Vand
0
Drikkevand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvands-produktion
Tank Kapacitet
Spildevands-behandling
Format Chemie
Ballast Kontrol System
Krængningstanke
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Rednings-udstyr
Redningsbåde
10
Redningsbåde type

4 stk. lukkede tenderbåde
6 stk. delvis lukkede redningsbåde

Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakuerings-system
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
Laste computer
TV
Air Condition
Hi-Pres
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Hotel & Management System
IBM
Kabys
Navalmar
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Norsk Hydro
Affaldsskakt
Kompostkværne
Zodiacs
Zodiac beskrivelse
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
SkibsnavnPeriode
Crystal Harmony(31. juni 1990 - 1. februar 2006)
Asuka II(1. februar 2006 - )
Historiske ejere
EjerPeriode
Crystal Cruises(31. juni 1990 - 20. februar 2006)
NYK CRUISES CO LTD(20. februar 2006 - )
Historiske Rederier
RederiPeriode
Crystal Cruises(31. juni 1990 - 20. februar 2006)
NYK CRUISES CO LTD(20. februar 2006 - )
Historiske ISM
ISMPeriode
CRYSTAL CRUISES LLC(29. marts 2002 - 20. februar 2006)
Ukendt(20. februar 2006 - 13. oktober 2006)
NYK CRUISES CO LTD(13. oktober 2006 - )
Historiske Ruter
Historiske Flag
FlagstatPeriode
Bahamas(21. juni 1990 - februar 2006)
Japan
(1. februar 2006 - )
Historiske Hjemsteder
HjemstedPeriode
Nassau(21. juni 1990 - februar 2006)
Tokyo(1. februar 2006 - 1. marts 2006)
Yokohama(1. marts 2006 - )
Historiske Kaldesignal
KaldesignalPeriode
[C6IP2](21. juni 1990 - februar 2006)
[7JBI](1. februar 2006 - )
Historiske MMSI
MMSI nummerPeriode
432545000(1. februar 2006 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikrings-selskab
P&IPeriode
UK P&I Club(29. november 2021 - )
Historisk type
Historiske klasseselskaber
KlasseselskabPeriode
Lloyd's Register (IACS)(21. juni 1990 - februar 2006)
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)(20. februar 2006 - )
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Projekteret
Bestilt
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
14. april 1989
Kølstrakt
Søsat
30. september 1989
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
21. juni 1990
Leveret
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Mary Tyler Moore
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Solgt til Skrotning
Solgt til Skrotning
Skrottet
Forlist
Renoveret
2020
Hændelser og særlige begivenheder
Horn
Noter

Billeder

Billeder

Statistik

Statistik
Oprettet
26. januar 2021 16:25
Sidst opdateret
19. december 2021 15:29
Hvor er ASUKA II

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.